پس اگه موافقین شروع کنیم :
اول از همه یک سند جدید در اندازه 750 پیکسل در 750 پیکسل ایجاد کنین و رنگاتون رو با زدن دکمه D رستارت کنین .
حالا ابزار Elliptical marquee tool رو انتخاب کنین و در نوار Option مقدار Style رو برابر Fixed Size قرار بدین . برای گزینه های Width و Height مقدار 750 پیکسل ( px ) رو انتخاب کنین و یک بار روی صفحه، کلیک کنین . حالا دایره ایجاد شده رو به وسط صفحه هدایت کنین .
حالا یک لایه جدید ایجاد کنین و نام اون رو Water بزارین و فیلترهای زیر رو روش اعمال کنین :
Filter --> Render --> Clouds
Filter --> Distort --> Spherize {Amount : 100 ---- Mode : Normal}
حالا لایه جدیدتون رو با کلید بر روی گزینه ی زیر قفل ظاهری کنید :
حالا مسیرهای زیر رو هم دنبال کنین و تنظیمات اونا رو هم انجام بدین :
Filter --> Blur --> Gaussian Blur {Radius : 20}
Image --> Adjustments --> Hue/Saturation {Colorize : تیک زده شود ---- Hue : 218 ---- Saturation : 25 ---- Lightness : -20}
تا اینجای کار طرح شما باید مثل طرح زیر شده باشه :
حالا یه لایه جدید ایجاد کنین و اسم اون رو Land بذارید . همین طور که محیط دایره رو در حالت انتخاب دارین روی این لایه جدید فیلترهای زیر رو اعمال کنین :
Filter --> Render --> Clouds
Filter --> Distort --> Spherize {Amount : 100 ---- Mode : Normal}
حالا به مسیر زیر برین و مقدارهای زیر رو برای اون در نظر بگیرین :
Image --> Adjustments --> Brightness/Contrast
Contrast : 100
Brightness : بین صفر تا 30- هر عددی که بیشتر شکل رو طبیعی میکنه انتخاب کنین
(نکته : قسمتهای سیاه رنگ آبها رو تشکیل میدن . )
حالا طرح رو از حالت انتخاب خارج کنین ( با کلید های Ctrl+D ) و قسمتهای سیاه طرح رو با هر ابزاری که دوست دارین ( مثلا Magic wand ) انتخاب کنین و اونا رو با زدن تکمه Delete پاک کنین .
خوب ، حالا کلید Ctrl رو نگه دارین و روی لایه Land کلیک کنین و این فیلترها رو هم روی لایه Land اعمال کنین :
Filter --> Render --> Clouds
Filter --> Render --> Difference Clouds
حالا با چهار پنج بار زدن کلیدهای Ctrl+F فیلتر بالا رو چند بار روی لایه اعمال کنین تا یک شکل تقریبا موزونی در بیاد . با این کار شما پستی و بلندیهای داخل خشکی رو ایجاد میکنین .
حالا مسیر زیر رو دنبال کنین و تنظیمات اون رو انجام بدین :
Edit ---> Fade Difference Clouds { Opacity : 50 ---- Mode : Normal}
حالا کلیدهای Ctrl+D رو برای خروج از حالت انتخاب بزنین و به مسیر زیر برین و تنظیماتش رو مثل شکل انجام بدین :
Filter --> Render --> Lighting Effects
یادتون باشه تیک قسمت White is high در آخرین قسمت رو بردارین .
حالا یه لایه جدید ایجاد کنین و اسم اون رو Clouds بزارین و با نگه داشتن کلید Ctrl و کلیک بر روی لایه Water محیط دایره رو انتخاب کنین .
حالا اعمال زیر رو باید روی این لایه انجام بدین :
Filter --> Render --> Clouds
Filter --> Render --> Difference Clouds
کلیدهای Ctrl+I رو فشار بدین تا رنگها برعکس بشه .
Image --> Adjustments --> Brightness/Contrast { Brightness : -30 ---- Contrast : 95 }
ظاهر لایه رو مثل دفعه قبل قفل کنین . ( راهنمایی : عکس اول )
Filter ---> Blur ---> Motion Blur {Angle : 0 ---- Distance : 120}
Filter ---> Blur ---> Gaussian Blur {Radius : 4}
Filter --> Distort --> Spherize {Amount : 50 ---- Mode : Normal}
Mode لایه رو به Screen تغییر بدین .
Image --> Adjustments --> Brightness/Contrast {Contrast : 60 ---- Brightness : 0}
Opacity لایه رو به %60 برسونین .
حالا کلیدهای Ctrl+D رو برای خروج از حالت انتخاب بزنین .
لایه water رو انتخاب کنین و به مسیر زیر برین :
Filter --> Render --> Lighting Effects
تنظیمات اون رو همین جوری که تغییر داده بودین بزارین باشه به غیر از قسمت پائین یعنی Texture Channel که اون رو باید به None تغییر بدین .
برای لایه Clouds هم این فیلتر آخری یعنی Lighting Effects رو اعمال کنین .
حالا به مسیر زیر برین و اندازه های زیر رو براش وارد کنین :
Image ---> Canvas Size {Width : 800 px ---- Height : 800 px : Relative : تیک نمیخواد --- Anchor :( مرکزی ( پیش فرض }
حالا لایه بکگراند رو با رنگ سیاه پر کنین .
تا اینجا باید طرحتون اینجوری شده باشه ( اگه خراب کردین فقط یکم بخندین ، بعدش دوباره شروع کنین (: )
حالا از لایه land یه کپی بگیرین و این کپی رو زیر خود لایه land قرار بدین و به این لایه جدید مثل شکل با کلید بر روی گزینه Add layer Mask یه ماسک اضافه کنین :
در این حالت شما بدون اینکه روی لایه ها کلیک کنین باید به کارتون ادامه بدین تا عملیات بر روی ماسک ( قسمت سفید روی لایه ) اعمال بشه . پس مسیرهای زیر رو دنبال کنین :
Filter ---> Render ---> Clouds
Image --> Adjustments --> Brightness/Contrast {Contrast : 70 ---- Brightness : 0}
حالا باید روی این لایه ای که دارای ماسک هستش ( روی خود عکس لایه ) کلیک کنین تا بقیه عملیات روی خود لایه انجام بشه . پس حالا مسیرهای زیر رو دنبال کنین :
Image --> Adjustments --> Hue/Saturation {Colorize : تیک زده شود ---- Hue : 139 ---- Saturation : 25 ---- Lightness : 0}
حالا روی لایه land کلیک کنین و ادامه کار :
Image --> Adjustments --> Hue/Saturation {Colorize : تیک زده شود ---- Hue : 35 ---- Saturation : 40 ---- Lightness : -30}
حالا Mode این لایه رو به Screen تغییر بدین .
حالا لایه بکگراند رو انتخاب کنین و اعمال زیر رو روش انجام بدین :
Filter ---> Noise ---> Add Noise { Amount : 70 ---- Distribution : Uniform ---- Monochromatic : تیکش رو بردارین}
Edit ---> Fade Add Noise ---> { Opacity : 50 ---- Mode : Dissolve }
Filter ---> Blur ---> Gaussian Blur { Radius : 1}
Image --> Adjustments --> Brightness/Contrast {Contrast : 90 ---- Brightness : -35}
یک لایه جدید روی بکگراند ایجاد کنین و ادامه کار رو روی اون انجام بدین :
Filter ---> Render ---> Clouds
Mode این لایه رو به Screen و Opacity اون رو به %50 تغییر بدین .
حالا کلیدهای Ctrl+E رو بزنین تا این لایه با لایه بکگراند merge بشه و بعد از اون کلیدهای Ctrl+U رو بزنین و تنظیمات اون رو مثل زیر انجام بدین :
{Colorize : تیک زده شود ---- Hue : 238 ---- Saturation : 15 ---- Lightness : -15}
خسته نباشید، حالا تونستین کره زمین رو ایجاد کنین .
و اینم طرح نهایی :
شما میتونین با یکم دستکاری لایه ها و اضافه کردن افکتهای مختلف به طرحتون رنگ و رو بدین . مثل عکس پائین :
منبع :سایت مجید آنلاین
مقاله ای که در مورد ساخت کره زمین ارائه کردی بسیار عالی بود
دوست داشتی می تونیم با هم همکاری کنیم